Ja men annars e de bra.

Alltå, affärena stänger kl 14.00 här i närpes. kl 2!!! har ni hört på fan. kl 2 löiksom! man hinner ju knappt vakna efter fredagens bravader förens alla butiker stänger (okej jag vaknade iför sig halv 9 imorse) så det bidde inget julshopping för mig, men det blev en ordentlig promenad istället :) som avslutades med en chokladkaka på matbutiken, som har öppet till kl 18.00.

Igår var vi på teater, två ljus i fönstet. Otroligt bra! handlar om Finlands inbördes krig. skildrar två unga människor (Lennart och Aili) som står på var sin sida, han e vit och hon e röd. dem blir såklart förälskade och han anses vara en förädare och ska avrättas. Den var känsloladdad och skildrar rätt bra hur kriget påverkade människor.

Ni kan läsa en recention här.

Av mig får den 4 av 5 Månar.

Efter teatert gick vi till Rosso och käkade, jag tog en Pizza och mangosorbe till efterätt. mmm gott. Sen när vi kom hem vid 12 frös jag och var så trött, somnade snabbt kan jag tillläga, skönt då jag haft svårt att somna länge nu.

Mia väckte mig halv 9 imorse. in till Moffa i bara pyjamasbyxor och äta frukost. det var mysigt ^^ det var fortfarande mörkt ute och han hadde gjort havregrynsgröt med russin, solrosfrön och dinkelfrön? i.. mmm sen åkte vi iväg till Närpes där dem skulle på begravning. så jag tog hand om Sarah en och en halv timme. men jag låg mest på soffan och hon satt i sovrummet och glodde på Pippi.

Nu har jag och Mia varit på Halpa halli och jag har nostalgiserat, jag har köpt Hockeypulver! jaa då.

Nu öppnade sarah dörren och sa varsegod maten e klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback