Höstmarknad..

Vaknda första gången vid 7 imorse, hela huset var tyst och jag hadde ju precis somnat typ! drog ur pluggarna (Ipood-lurarna) och stängde av musiken, Somnade snabbt om och vaknade igen av att Mia knackade på dörren.

- Vi ska åka på marknad vid 11, om en timme. ska du med?
- mmm, Grymtade jag tillbaka.
- Går du upp och gör dig iordning då?
- Mmmhm Svarade jag igen.


Upp, pigg som en lärka. jaa nästan ;) men inte bakis då jag var så gott som nykter när jag somnat, Sömnbristen gjorde sig lite påmind. Men upp och drick vatten och klä på sig.

Fixade iordning mig snabbt och när jag borstade tänderna frågade Mia om jag hadde ont i huvudet? Nepp svarade jag. Åhh vad synd, jag älskar att retas när nån är bakis sa hon då. Hahah too bad for you! :D

Sen åkte vi iväg mot... hmmm.. vad det nu hette. det var höstmarknad där (yeeyyh) missar ju den i norrtälje nästa vecka.. Mycket folk och kallt. Gick gata upp och gata ner. och på många sätt påminde det om norrtälje. små trånga gator, trähus, mycket folk. MEN! Hur jag än letade så hittade jag inget marknadsgodis! WHAT liksom. ingen nougat :( men remmar hadde dem så jag köpte ett par sånna (närmare sagt 16 st) Vi åt Vållullal med Nudlal ;) Jumm alldrig ätit förr. men guu så gott det var! kan ju ha berott på att jag var hungrig, det var kallt (varm mat är såå gott när man fryser) och hel grejen med att stå bland hundratals människor på trånga gator och äta direkt ur en papperstallrik medans folk buffar lite smått på en. Mat smakar alltid bra utomhus.

Sarah bettede sig exemplariskt...................... Yeh right :/ bråkade och skrek, ena stunden skulle hon sitta i vagnen andra skulle nån bära. hon sparkade av sig skorna flertal gånger så att folk fick plocka upp och ge oss dem. Hon kastade grejer från vagnen, vantar, mössor, trippförpackningar. Hon var urtrevlig! hahah.

Men nu är jag hemma igen och funderar på att lägga mig i sängen och läsa skol bok. Den är SÅ intresant :) nej men kanske kan bli..

Bye all!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback