11 September.

Shit idag är det 8 (!) år sen World Trade Center-Attackerna! Shit 8 år sen! det är läänge sen, men det känns som igår. En katastrof uförd av männsklig hand, och jag tycker att vi alldrig ska glömma, förtränga eller soppa under mattan vad som hände. Det var ju inte bara en katastrof i sig, utan det påverkade så mycket!

Kommer ihåg ångesten den dagen! överallt visade dem dem hemska bilderna på brinnande byggnader, till och med i skolan gick tvn varm med bilder av hysteriska människor fyllda med aska och bråte.
Ångesten jag hadde när jag gick och la mig och tänkte - Kommer ett tredje världskrig nu? och jag bara väntade på att Krigscirenerna skulle ljuda i norrtälje. Men tänk på att jag bara var 13 år.








Kommentarer
Postat av: farmor

Den här händelsen kan nog ingen glömma, den satte skräck i en hel värld, det är svårt att förstå att det gjordes av människor Dom enbart ville ont.

Kram farmor

2009-09-11 @ 15:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback