We are The World.

Man tycker ju att dem borde fått nog med pengar. men tanke på hur många stora stjärnor skänker enorma summor till sånna här saker. hur kommer det sig att det fortfarande behövs pengar? vart tar alla miljoner, miljarder vägen? Förskingras mycket pengar på vägen eller? hmmm

Istället för att ge kändisar enorma summor för en film roll, skivsläpp och dylikt. lägg mer pengar på dem som behöver det.

Göd inte en redan för fet gris! Ge alla en chans att växa.

Jag tänker inte skänka pengar till Haiti, precis som jag inte skänkt pengar till nån annan välgörenhet i samband med en naturkatastrof. Inte för att jag inte känner med dessa människor, utan för att jag inte vill ge mer pengar åt dem som redan har. mycket av pengarna i välgörenhet går INTE till det dem var tänk till utan till löner för dem som "arbetar" inom välgörenhet. dem sitter där och tänker "fan vad vi är bra" medans dem drar in alldeles för stora summor pengar som behövs till dessa människor som inte ens har mat för dagen.

Självklart finns det undantag. självklart finns det DEM som verkligen kämpar för att göra en förbättring. STOR ELOGE TILL DEM!

(Jag älskar låten, it gives me goosebumps, och Haiti är en katastrof! precis som många andra)


Kommentarer
Postat av: farmor

Jag förstår dig. Man kan ju ofta läsa i tidningar att pengar som var ämnade till hjälp åt de som behöver, istället går till höga löner, konferenser och olika event, inte underligt att man blir misstänksam.

kramar

2010-02-16 @ 15:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback