The day before today.

Imorse vaknade jag och fick ett stor leende slängt i ansiktet. Av sarah för dem som inte fattade det. vilken super bra dag på starten, sovmorgon och ett stort leende av en liten skruttunge.




Natten till igår sov jag knappt 4 timmar. jag gick och la mig alldeles för sent och gicu upp ALDELES för tidigt, Zombie! Men iväg mot Värtahamnen och den förbannade båtfan.

Incheck - Check!
Fika med mamma- Check!
Snygg vakt som kollade biljetten - Check!
Ombordstigning med alla andra idioter. - Check!

Väl ombord fick jag lyxen av en egen hytt, med TV och dush ;) ohh yeeh. och det första jag gjorde var att leta reda på tv3 och lägga mig i en av sängarna, och somnade och sov ca 2 timmar. Sen drog jag på mig ryggsäcken och handväskan och begav mig ut på äventyr (fast jag vet redan var allt är på båten) Gick till taxfreen och köpte choklad och en cola sen gick jag till Infon och frågade vart man kunde koppla in sin dator för att "jobba" som det så fint fick heta. - Hmm kolla med Konferancen på våning *blank* (för jag kommer inte ihåg vilken våning han sa) Sade han på finlandssvenska. Väll uppe på våning *blank* frågade jag återigen om man kunde kopla in sin dator nånstans, alltså elutag. Japp det hadde dem. Så jag parkade min Rooompaaa (måste sägas som Sean Banan) och körde igång en film *host host arbetade*  Men jag tröttnade när skivan hackade och finska och ryska snorungar sprang runt och skrek.


 




Då begav jag mig av mot hytten igen, jopp lyxen med att ha egen hytt är ju att man kan slippa alla andra mänskligt besläktade personer.

En film, en påse godis och en dush senare var jag redo att kliva av båten tillsamans med alla andra idioter. som bara MÅSTE klämma sig ut genom dörrarna samtidigt. JAG först är deras strategi. lik kossor till slakt ska folket kläma sig ut genom dörrarna (som föresten inte alls är så stora) För TÄNK om dem skulle bli kvarglömda på båten? tänk om dem inte kommer av i tid. Ohh neeej katastrof. Jag är dock smart ;) jag ställer mig och blockar koridoren medans jag nonchalant messar med min mobil. JAG har inte bråttom! Varför ha bråttom ut i kylan? när bussen ändå inte går förens en timme efter båten kommit i land.

Och av kom jag, och i tid till bussen kom jag (först av alla = Välja vilken plats på bussen man vill = Lyx!) En lång och tråkig resa senare hamnar jag i kalla Närpes. Slängde mig i säng och toksomnade.

Japp så såg min dag ut i går. i stora drag men tänkte inte utråka er mer en mer detaljerad historia, Som när jag kollade på disney Channel eller när jag fick en full finska som inte fattade att jag inte snackade finska i ansiktet. som desutom ställde sig nära och bolmade mig i ansiktet.

Nu snöar det för fullt och jag ska kolla på tv en stund innan skruttungen vaknar.

Håll till godo med detta lååååååååååånga inlägg.

 


Kommentarer
Postat av: farmor

Det låter som en 3vlig resa. kramar

2010-01-04 @ 16:27:08
Postat av: mamma

skönt att resan gick bra å sara har nog saknat dej

kram

2010-01-04 @ 22:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback