Mer jul.

Min absoluta favorit högtid måste vara Julen (Hjulen, chistmas, X-Mas) Men det är inte julklapparna jag tänker på. eller så klart man gör, jag är ju inte mer än mänsklig. klart jag tänker på julklappar, både på att få och att ge. men jag tycker inte det är roligare att ge, det är på samma nivå. att ge och att få. Nej utan allt runt omkring, Pyntet, maten, godiset, ljusen, lukterna och allt MYS. För hur mysigt är det inte att ligga på soffan, framför en sötsliskigt gullig julfilm, med tända ljus, pepparkakor och en mysig filt.

Älskar lukten av Glögg och Pepparkakor, av nybakta lussebullar, köttbullar, julmust. och den bästa lukten av alla, Mammas nygriljerade Julskinka! ohh en sån härlig doft det sprider sig i lägenheten! och att få ta första varma skinkbiten, och känna hur den smulas sönder på tungan och smakerna exploderar i munnen! OHH JUMMY! Thats a little pice of heaven. (okej nu överdriver jag, men ni fattar konceptet)

Kalle anka, Karl Bertil Jonssons jul och Tomten på julafton är lika självklart som att en fågel måste ha vingar för att kunna flyga.

Nu, när jag är här. så har jag inte varit lika julbesatt som annars (dock har det lugnat ner sig på dem senaste åren, jag börjar bli gammal) Men här. jag har ingen ljustake eller julstjärna, inga tomtar så långt ögat når, det är som vilken månad som helst. SKÄRPNING Simone! jag har faktist frågat ifall dem har en liten, en liten pytte ljusstake som jag kan ha i mitt fönster. Jag lyssnar iafall på julmusik :) Hemma hadde jag nog redan varit nere i källaren flera vändor och hämtat upp alla våra 180 kartonger med julsaker, och lyssnat sönder både White Christmas och its begining to look a lot like christmas. Hemma hadde jag nog sett alla julfimer vi har minst två gånger och hemma hadde jag tjatat om när vi ska sätta upp julgranen. Mammas öron skulle havt skavsår av all julmusik, jul hit och jul dit vid det här laget. men ser ni.. jag har mognat!


or not. ;)

 

GOD JUL TAMEJ FAN!




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker oxså att julen är härlig jag har ställt fram några tomtar, stjärnor och ljus överallt kram mormor

2009-12-06 @ 15:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback