Leka pedagogiskt.

Vad ska man göra med en 2.5 åring? några tips på roliga aktiviteter? jag har verkligen ingen inspiration att leka med henne, vilket är jätte tråkigt.

En sak som bidrar till min antilek är att hon har för mycket saker! för mycket! för mycket av allt och det retar mig. man behöver inte ha massa leksaker för att vara ett lyckligt barn. det är inte roligt.. det är ett jävla plockande för hon slänger sina saker överallt och även fast jag försöker rensa ut lite och lägga bort puzzel som inte är kompletta, bebisböcker och dylikt så plockas det fram ändå. och inte av mig. Försöker få henne att plocka upp så dagarna går inprincip åt att tjata på henne att plocka undan efter hon har lekt och innan hon börjar leka med nått nytt.

Det är inget jag önskar, att ungen ska bli hämmad i sin lek och kreativitet men jag klarar inte av att hon kastar sina saker vårdslöst och det ser stökigt ut överallt. hadde hon haft mindre leksaker hadde det varit en annan sak. och jag tycker hon är så pass stor att hon ska kunna plocka undan efter sig.. för jag är inte hennes städerska.

Loke fick göra lite som han ville, inget var fel och han fick stöka till utan att jag fick panik. varför är det inte så med Sarah? missförstå mg inte, vi leker och har skoj. men jag har nog mera regler på henne.

Kommentarer
Postat av: mamma

det kan vara för att du ser det som ett jobb, du kanske ställer höga krav på dej själv.. försök prata med mia om att rensa ur småbarns sakerna.. lägga pussel, måla å rita, baka en sockerkaka med sara det gillar hon nog.. att hjälpa till så hon känner sig stor..

lycka till dessutom skulle mia bli glad för fika bröd..

2010-02-24 @ 19:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback