Skidpremiär.

Idag premiär åkte jag skidor!



(Paus for effect)



jodå, Mia sa hårt och bestämt att upp i backen ska du! jaha var bara dra på sig dem nya termobyxorna från inter sport och sätta sig surmulen i bilen och åka 30 minuter bort till ett ställe som hette... ehh... parra? (Jo jag kollade upp, Snowpark Parra) jag fick på mig pjäxor och skidor och sen bar det av mot barnbacken (halva barnbacken i början) och där vinglade jag neråt i alltför sakta mak medans småglinen svishade och svoshade förbi mig.
HA vad roligt det måste sett ut. Mia agerade skidlärare och instruerade mig i hur man svänger och bromsar (det viktigaste)

Kan tillägga att jag inte rammlade en enda gng, men jag lär ta igen det i Åre.

Solen sken och det var riktigt vackert väder! Vi grillade korv och drack tripp och varm choklad tillsamans med grannhuset. sen upp i backen igen, och sista åket satt nog svängarna och man kan nästan säga att jag åkte slalom. iafall nått som påminnde om det. Ont i fötterna hadde jag iafall (ovan) Men nu har jag grunderna till vi ska till Åre veckan 10.

Nu är jag trött, trött i både kropp och själ.




Kommentarer
Postat av: Erica

Duktigt=) Skidor i backe, har inge bra erfarenhet av det, så modigt gjort=)

2010-02-15 @ 08:55:24
URL: http://itan.blogg.se/
Postat av: farmor

Nu har du lärt dig att åka skidor, nu återstår bara att lära sig hur mna hanterar en skidlift, det finns såna i Åre. men du kan ju åka på Åresjön, då slipper bu både backar och lift.

kramar

2010-02-15 @ 09:00:29
Postat av: mormor

du har väl åkt slalom förut eller har du inte

2010-02-18 @ 07:42:05
Postat av: Simone

Mormor neej det har jag inte... jag har åkt skidor förr, men inte i backe :) och det var när jag var liten..

2010-02-18 @ 10:32:58
URL: http://solfaradis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback