Mitt 2009!

Jag tänkte jag skulle göra ett försök till nyårskrönika. Ja jag vet typ 9 dagar efter nyår. men eftersom jag håller på att rensa och sortera årets bilder för bränning så kom jag på massa saker om året, och innan bilderna lämnar datorn och hamnar på cd kan jag lika gärna lägga ut ett par som reprecenterar mitt 2009.

Året började med

Januari:
Året 2009 började inte så bra, man kan säga att olyckor och sorg avlöste varandra. Januari var en månad av kaos och mörker för min del.

Den 9 januari begravdes min Farfar Arne i Vallentuna kyrka (ett år sen på dagen). Den 15 januari fick vi reda på att våran katt My hadde cancer i magen, och den 21 drog hon sina sista andetag. Bara två dagar efter det råkade min älskade Assar ut för en olycka, han hoppade över ett taggtrådsstaket (som är olagligt sen 80-talet!) och rev upp snoppen. Ångest och DYRA vetrinärbesök men i slutet av månaden var han bättre efter att ha fått sy ihop en stor reva på snoppen, min tappre vän.







Februari:

Den här månaden gjorde vi vårt bästa för att komma ikapp ekonomiskt, efter alla vet- besök månaden innan. Loke föll handlöst för landet för länge sedan och spenderade mycket tid framför Jonas lilla vita tv med inbyggd video. Vi målade rätt mycket och vi började ta upp kontakten med släkten på pappas sida. Jag och mamma besökte oxå The Studio i stockholm och fick leka modell för en dag.



Mars:

Lillebror fyller Moppe. Familjen försökte lära mig spela poker och jag soppade banan med dem ;) Jag tar ett skit jobb och börjar på svensk direkt reklam. Jag och Loke har en Moster-Loke dag på IKEA. Välkomnar våren genom att vara ute mycket och länge i min skog med Assar. Trivdes bäst i skogen <3 Pappa fyller 51 år.



April:

Jag flyttar nästan ut i skogen och spenderar det mesta av mina dagar ute i dess lugna och trygga miljö tillsammans med Assar.

Maj:

Våren slår till rejält och vitsippor och blåsippor blommar för fullt. Min besatthet av rådjur börjar och jag ser dem överallt :) "Du kan skapa skönhet i ditt liv..... Citat ur Djurens språk av solöga". Kämpar på med plugg och funderar ifall jag verkligen ska jobba med barn. Var på circus med Liv och White trach fest hos KatZ, Dagen efter bakis är det dags för kusinträff hos mormor.


Juni:

Första sommarmånaden, varm och sommrigt. Den årliga traditonen Custom Bike show besöks, såklart! Mycket knuttar och bullrande motorer "Njuter på hög nivå". Jag är med på min första ritual med Häxsystrarna, vi befinner oss vid Darsgärda ruiner, Magiskt! I mitten av månaden får jag jobb i finland och den 29 juni bär det av mot nya äventyr. Jag säger upp mig från svensk direkt reklam. Loke fyller 3 år.



Juli:

Jag försöker landa i Finland och vänja mej vid allt. Jag jobbar och jobbar. Hinner med en och annan sommarteater. Sarah fyller 2 år.



Augusti:

Lata dagar ute i solen. Använder poolen flitigt på kvällarna och njuter av det finska lugnet. Går på Diggiloo och blir återigen såld på Brolles vackra stämma. Besöker sommarstugan i Sundom offta och njuter av lugnet där. Vi firar Villaavslutning ute på skärret och jag badar bastu för första gången i finland "kunnon löyly". Jag byter bloggplattform från Wordpress.com till Blogg.se. Slutar använda foundation och puder, nu kör jag bara Au Naturell (dsv Mascara, och kajal på sin höjd)



September:

Mamma fyller 50! och firar det med att komma till mig i finland :) Trollsländan kommer till mig och förföljer mig månaden ut. Jobb och plugg tar upp det mesta av min tid, då och då klämmer vi in en utflykt och sommarstugebesök. Jag introducerar trollmor för sarah. Jag börjar sakna Assar så det gör ont i mig.



Oktober:

Vi besöker en höstmarknad i nån liten stad (kommer inte ihåg vad den heter) Hösten slår till på riktigt med brinnande träd, höstsol och kallare väder. Sarah trotsar så jag blir tokig och funderar om jag verkligen orkar ta hand om barn och om jag verkligen ska jobba med det. Sarah och jag utforskar och "lär" oss mycket nytt och roligt. Regnbågar, skogsbesök, hallonbuskar och så vidare. Hon utvecklar både sin motorik, språk och allt som hör till. hon växer :) Besöker frisören för första gången på MÅNGA år. Fredrik fyller 21.



November:

Plugg och ångest avlöser varandra. kall och regning månad. Funderar på tatueringar och peircingar. Viktnedgång. Första tappra flingorna faller i finland.


December:

Äntligen december och julen börjar närma sig. Lucia, julshopping, julmusik och julskyltning förgyller min vardag och jag börjar må bra igen. Firar jul och nyår hemma med min familj i sverige och jag njuter av att vara på hemmaplan igen. Får höra att jag vuxit och förändrats på dem 6 månader jag nu varit i Finland. :) Köper ny kamera (Canon IXUS 110 IS) då min gammla börjat sacka. Jag fyller 22 år och Syster fyller 30! 30 års fest på whipclub.





Tänk att ett år som börjar så dåligt ändå kan få ett rätt hyfsat slut. jag hoppas att 2010 blir bättre på många sätt och att jag tar för mig mer och inser mitt värde!

Året har varit tufft och jobbigt, depressioner har avlösts. men jag har lärt mig mycket och vågar stå på mig. Jag har gjort saker jag alldrig skulle förut och jag har växt som person. Hoppas dock att år 2010 blir lugnt och bra :) längtar till sommaren med Custom bike show, american car show och en hel del roliga fester och aktiviteter.

Men nu mina vänner går mina ögon i kors, tre timmar har det tagit för mig att slutföra detta inlägg (med sortering, bränning och borttagning av bilder)
Nu ska jag lägga huvudet mot huvudkudden och sova.

God natt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback