Konstnär eller bara wannabe?

Varför får jag inte ro till att måla? kanske beror det på att vi aldrig är stilla, vi är aldrig på en fast trygg punkt, jag har alltid trott att jag är en nomad liknande människa, jag gillar förändringar och hatar när allt är same same. Men mitt konstnärliga jag tar stryk, och jag har inte lykats åstakomma nån vettig tavla sen jag kom hit. haha vilket problem va :P Inspirationen finns, har många bilder som väntar på att bli gjorda. men orken, lusten och ron till att måla finns bara inte.

Senaste alstret kom till mig idag när vi satt på Vasa teater och min mage var orolig (jag har märkt att jag fått mjölkmage), Jag gjorde små cirkelrörelser med fingret och fick för mig att magen lugnade sig och att jag snurrade ihop oron, ångesten, och allt onda och sen drog bort den, precis som man gör när man rensar kroppen på dåliga energier. (mamma kanske fattar hur jag menar) En kaskad av färger och virvlar dansade i min skalle och jag såg precis hur tavlan skulle se ut. men där tar det tvärstopp för mig, jag kan sällan få ner mina ideér på duk. Jag och mina spärrar antagligen, jag ställer för stora krav på mig själv då jag omger mej av människor som är på en mycket högre nivå och mycket bättre på ALLT som jag gör. Jag jämför mig med alla och tycker jag är urusel. och detta skriver jag INTE för att alla ska skriva *neeej då du är jätte duktig på allt du gör!* jag skriver det för att jag tycker så, jag tänker så och jag är sån som människa! jag mäter mig med alla andra då jag är rädd för att stå ut för mycket.

Iafall så tycker jag teater är ett mycket farsinerande sätt att uttrycka sig och funderar på om det kanske skulle vara skoj att testa ;) men jag är för feg, nej jag gömmer mig bakom palett och penslar..

För mig är inte konstnär en person som säljer många dyra tavlor, för mig är en konstnär nån som vill förmedla sig själv genom färg, jag kallar mig konstnärlig, för jag vill, men kan inte alltid! Man behöver inte massa utbildningar bakom sig för att kunna måla. alla kan måla! och det är konstigt att jag tycker så men samtidigt är så kritisk till mig själv. I know, im a complexed Women!



...Några av mina målningar..


Kommentarer
Postat av: mormor

det är jättefina tavlor jag önska att jag kunde men kan inte du är konstnärlig som bara den och hör sen jag skulle vilja kunna göra något mer än streck gubbar, förrestyen testa teater en revy eller nåt ha det bra och tänk att du är bäst kram mormor

2009-08-28 @ 07:12:31
Postat av: Erica

Jättefina målningar;) Den högst upp till höger fastna min blick på.

2009-08-28 @ 22:03:15
URL: http://itan.blogg.se/
Postat av: Simone

Erica Thank you ^^ ja det är en av mina favoriter oxå. den finns större på bilddagboken....

2009-08-29 @ 10:57:23
URL: http://solfaradis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback