Saffransbröd utan saffran?

God morgon alla. Idag är det söndag och det snöar så smått här. Har funderingar på att baka lussebullar idag. OM vi hittar saffran vill säga. tydligen är det inte lika självklart att ha saffran i lussebullarna här som det är i sverige. Jag gapade som en fågelholk när jag hörde det. haha

Man kan ju inte ha lussebullar utan saffran! det är ju hela grejen med lussebullar, A.K.A Saffransbröd. Utan saffranet så blir det ju inte den där gula färgen och den där härliga juldoften ju.




Kommentarer
Postat av: farmor

Eftersom du tydligen älskar saffran så skall jag bjuda dig på något väldigt gott nämligen saffransglass( du skall få det hos Annica)

2009-12-13 @ 19:53:28
Postat av: Simone

Farmor åhh saffransglass, har jag alldrig smakat. det blir spännande :P

2009-12-13 @ 20:27:41
URL: http://solfaradis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback