Åre Veckan...

jaså, ni vill ha en uppdatering kanske?

Okej vi tar det day by day.

Söndag morgon och jag väcks vid 5 och resan börjar, vi åkte ett fraktfartyg från vasa och var framme i umeå runt lunch tid. sen väntades en lååååång bilresa genom sveriges skogar. bland berg och snö typ. men jag som är som jag är hadde absolut inga problem med det utan njöt av jämtlands landskap med ett leende på läpparna :)

Vi stannade i Östersund och käkade och vid 8 tiden på kvällen var vi framme vid Åre.

Måndag var premiär i backen (barnbacken) men det var mer eller mindre snöstorm på förmiddagen så både Sarah och jag ruttnade, men skillnaden var att jag inte började gråta hysteriskt. Men på den korta tiden han jag ramla två gånger på plan mark och sträcka lårmuskeln, dra ett par svordommar och bli ireterad på skidor som inte vill stå stilla.. haha. på eftermidagen blev det fint igen och jag begav mig ut på en liten promenad, för att orientera mig lite. såfort jag kom ut mulnade det till coh det blev storm igen, jag var bara ute i en kvart kan jag tillägga. Men solen sken samtidigt.




Tisdag Och jag gjorde "tabben" att dusha på morgonen, vilket gjorde att jag inte fick gå ut på förmiddagen, hihi medvetet... maybee ;) men på eftermidagen drog Ani med mig obönhörligt ut i backen, för här skulle åkas slalom. jaha, på med för mycket kläder och på med pjäxor. Men när vi sen gick in efter två timmar i backen så hadde jag fått in snitsen och hadde till och med uppgraderat mig till en av dem stora backarna ;) halva men ändå.. Inte ramlat en enda gång... Helt sjukt dygnsur av svett och snö och trött i kroppen. efter maten går ett par av oss till den lilla matbutiken på Björnens område och köper lite smått och gott, vi ska ha chokladfontän på kvällen :)

 



Onsdag. Svenskarna ute i backarna står, åker och säger... nått klyftigt. Till lunch grillade vi korv och hamburgare utomhus. solen behagade titta fram och det var underbart skönt. efter lunch ville inte jag åka skidor så jag tog en promenad upp till Copperhill. vilken jobbig promenad! vilken blåst och vilka backar. men vacker utsikt och söta stugor. Vi var nere i Åre centrum en sväng på kvällen och shoppade.











Torsdag. Åkte vi alla 12 till bergbanan, hälften åkte bil och resten åkte skidor. bergbanan är 100 år gammal och var en av dem första transportmedel upp till backarna. Där tog vi en fika och sen åkte vi ner igen och strosade snabbt på stan. på kvällen bestämmde jag mig för att åka kvällsåkning själv.



















Fredag och sista dagen ute i backen. Ute och åker själv ett par timmar innan jag ger upp, efter att liften stannat ett par gånger och jag fått stå i ca 5 minuter så jobbar jag mig uppåt i pjäxorna och med skidorna under armen, jag kan tilläga att när jag närmat mig våran utterdörr så går liften igång igen *mutter*. kroppen är helt slut efter veckans ovana rörelser :P vi tar det mest lugnt och äter god middag med efterätt. och medans dem andra kolla morden i midsommer lånar jag Mias dator och kollar på Stopp, annars skjuter morsan skarpt och smaskar i mig min nyköpta Ben and Jerrys New york super chunk.. nånting Jag ger upp redan kl halv 11 och toksomnar i sängen.











Sarah leker kurragömma under sängen :)

Lördag upp tidigt och börja städa huset, alla hjälps åt och vid 8 är vi redo att fara mot stockholm.

Nu lämnar jag vackra jämtland, but ill be back. vi stannade och käkade på mc donalds vid lunchtid och sen stannade vi i gävle och fikade några timmar senare. kl 8 var vi ombord på vikingline med Källbackas. Bufé till middag, namn nam. jag bestämmde mig för att ta en drink på fun club men eftersom jag sovit dåligt på natten och fått förkylningsymphtomer så gick jag tillbaka till hytten efter en drink.









Idag sov jag halva vägen till närpes och vi har haft strålande väder :) våren är på intåg, det känns i luften. härligt!

Men NU ska jag gå och sova, och hoppas att min förkylning ger med sig då jag lär få jobba extra långa dagar i början av veckan...







 


Kommentarer
Postat av: Sabine

Åh gud så skönt å hänga i en stuga å åka skidor hela dagarna! Chokladfontän vill jag me ha! :D Nä, jag ser bara melodifestivalen om jag jobbar, åtänk, det gjorde jag. :P

2010-03-15 @ 00:57:35
URL: http://sabinekaka.blogg.se/
Postat av: mormor

låter som en skön vecka med alla väder men det är jättevackert där ha det bra hoppas förkylningen ger sig kram mormor

2010-03-15 @ 11:01:46
Postat av: farmor

Åre har växt en del sen jag var där,det är väl bara kabinbanan och utsikten från Skutan som är densamma idag. Så bra att du kom hem hel och i ett stycke och inte blev ett av många benbrott på Östersund sjh

Vackra bilder gladde mig.

kramar

2010-03-15 @ 11:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback