Tänker tillbaka.....

Assar är frisk, han haltar inte längre, iafall inte synligt. Och mitt matte-hjärta klappar lite lugnare igen. helt otroligt vad orolig man blir när nått händer. Varje gång han skadar sig så får jag flashbacks med blod, massor med blood på golven så fort han rörde sig. ångesten över att han inte får röra sig, ångest varje gång han rörde sig och jag såg det RINNA blod från honom.

Detta hände då 2009, han hoppade över ett taggtrådsstacket och rev upp sina man-parts. det slutade med att dem på albano fick söva och sy ihop honom.

"Its offical! början på 2009 är inge vidare.. Vi fick åka till Vet med Assar idag. Han hadde hoppat över ett staket när han var ute med Jonas idag. ett staket med Taggtråd! och rivit sig…… på Snoppen! av alla ställen. så när mamma och jag kom hem efter att ha handlat lite, så möter vi en blödande hund. det praktiskt taget rinner mörkt blod från hans penis.. jag får panik och tänker ”Ahh fan.. har inte vi fått nog av sånt här!” Vi ringer Vetrinären och dom tycker vi ska komma in så dom får kolla på det. vi åker iväg allihop, och får sitta och vänta i typ 30 min. Men tills lut får vi komma in och dom tar tempen på Assar. Han blöder nu nästan ingenting och har inte visat Några tecken på att det gör ont. Så kommer Vetrinären och hon vill göra en undersökning på hela honom och undrar ifall han e snäll. Jaa Assar är jättesnäll och låter Vet titta honom i mun och öron utan problem. Sen vill dom lägga honom ner så dom kan ta en titt på penis, till det behöver hon assistans. hon ser direkt att han är svullen och förösker få ut snoppen för att titta ifall han har rivit sig där. men kommer fram till att så är inte fallet, utan han har rivit sig på förhuden."


Taget från min gamla blogg. Vetrinären skickade hem oss med anti-inflamatorsk medecin och jag hadde råångest och grät hela helgen. på måndagen ringde vi till albano och fick åka in akut. där blodade Assar ner hela undersökningsrummet, så det beslutades att han skulle skrivas in, sövas och sys. bara några dagar efter slutade han blöda helt.

SÅ JA, jag  får panik så fort han gör illa sig minsta möjliga. även om det enbart gäller en sträckt muscel ;)




Kommentarer
Postat av: Erica

Jag förstår dig helt o hållet, Inte kul alls när ens djur inte mår bra o har ont=(

2010-09-17 @ 19:12:14
URL: http://itan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback